سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما

انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما

این مسئله که در طول پرواز صندلی شما در کجای هواپیما قرار داشته باشد، شاید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار نباشد. اما برای برخی افراد یا در شرایط خاص این مسئله بسیار مهم می باشد.

تکنولوژی هر روز در حال به روزرسانی دنیای خود است و اگر فرد نتواند پا به پای این پیشرفت حرکت کند از دنیای مدرن عقب می ماند.

زمان در این دنیای به سرعت پیش رونده بسیار مهم است. در واقع تکنولوژی موجب شده تا همه ی کارها سریع تر پیش بروند و انسان زندگی پر سرعتی داشته باشد.

حال تصور کنید که فردی برای کار، تحصیل و یا حتی موارد دیگر زندگی خود مجبور باشد تا همواره در سفر و جابه جایی باشد.

اگر این فرد از سیستم حمل و نقل درستی استفاده نکند زمان زیادی از روز خود را در رفت و آمد به سر خواهد برد. تقریبا زندگی کردن به این صورت غیرممکن خواهد شد.

بنابراین بهتر است تا از سیستم حمل و نقل هوایی که در حال حاضر سریع ترین سیستم حمل و نقل موجود است بهره ببرد.

زمانی که می خواهید با هواپیما سفر کنید ابتدا باید بلیط هواپیما مربوطه را تهیه کنید. همانطور که اشاره کردیم دنیا به سوی پیشرفت گام برداشته است، لذا برای تهیه بلیط خود می توانید به سایت ایرلاین مربوطه مراجعه کنید و در آنجا بلیط را به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما گزینه ی بسیار مناسبی است که توسط شرکت های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار گرفته است. البته این شرایط در مورد پرواز های سیستمی و اکثر بلیط هواپیما خارجی می باشد.

هر فرد بهتر است تا متناسب با شرایط خود چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روحی نسبت به انتخاب صندلی مورد نظر اقدام کند.

زمانی که به سایت مربوطه مراجعه می کنید صفحه ای برای شما باز می شود که باید در ان تاریخ رفت و برگشت، مبدا و مقصد برای رفت و برگشت، صندلی مورد نظر و تعداد و سایر موارد را اعلام کنید.

این که در طول پرواز کجا می نشینید بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه ی تعیین صندلی در هنگام رزرو بلیط هواپیما آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

امکان انتخاب صندلی پس از تکمیل خرید برای شما امکان پذیر می باشد، همچنین برای این کار باید از سایت رسمی ایرلاین اقدام کنید.

  • هزینه:

بله هزینه ی صندلی ها در کلاس های متفاوت پروازی متفاوت است. بنابراین اگر می خواهید از راحتی بیشتری برخوردار شوید بهتر است تا بیشتر هزینه کنید و در صورت محدودیت در بودجه بهتر است تا کلاس پروازی خود را به دقت انتخاب کنید.

  • مکان صندلی:

هر صندلی در هر جایی از هواپیما که قرار داشته باشد مزیت مخصوص به خود را دارد.

مثلا اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از ایمنی پروازها اطمینان ندارید با این حال مجبورید تا با هواپیما سفر کنید به شما صندلی های پشت بال ها را پیشنهاد می کنیم. همچنین صندلی های جلویی و عقبی هواپیما که به درب های خروج نزدیک ترند و سریعتر می توانید از آن جا خارج شوید.

 

  • راحتی:

راحتی کلاس های پروازی بسیار با یکدیگر متفاوت است.

لذا اگر این مسئله برای شما اهمیت دارد که زمانی که روی صندلی تان نشسته اید فضای کافی و راحتی داشته باشید بهتر است تا کلاس های پروازی گران تر را انتخاب کنید.

اما اگر نمی توانید آنقدر هزینه کنید پس صندلی های آخر هواپیما را انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای پاهای شما وجود داشته باشد. با این حال پشتی صندلی تان را آنقدر نمی توانید بخوابانید که به صورت یک تخت شود.

اگر این صندلی ها برای شما مناسب نیستند می توانید با پرداخت مبلغی بیشتر کلاس پروازی اکونومی پریمیوم را انتخاب کنید که راحتی بیشتری نسبت به کلاس پروازی اکونومی دارند.

البته بخش پریمیوم اکونومی در برخی ایرلاین ها و معمولاً پروازهای طولانی وجود دارد.

 

  • مشکلات شخصی:

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نباید مدت زمان زیادی بنشینید پس صندلی های نزدیک راهرو را انتخاب کنید تا در صورت بلند شدن و راه رفتن مزاحم سایر مسافران نشوید.

انتخاب کسانی که دوست دارند کنار پنجره بنشینند نیز کاملاً مشخص است.

  • نوزاد:

در صورت همراه داشتن نوزاد با خود، صندلی های کابین دار را انتخاب کنید که علاوه بر این که فضای مناسبی برای کودکتان وجود داشته باشد دیگران نیز از سر و صدای کودک شما در امان باشند.

اغلب افراد صندلی های کابین دار و یا صندلی های جلویی را انتخاب می کنند لذا کسانی که می خواهند برای دور بودن از سر و صدای موتورها صندلی های جلویی را انتخاب کنند باید بدانند که ممکن است سر و صدای کودکان مزاحم آنها شود.

 

برخی از صندلی های هواپیما هستند که نسبت به سایر صندلی ها از ویژگی های بهتری برخوردارند و لذا گران تر نیز هستند با این حال ممکن است که این صندلی ها زودتر از سایر صندلی ها به فروش برسند پس بهتر است تا حتما صندلی مورد نظر خود را در هنگام خرید بلیط، رزرو کنید.

زمانی که با توجه به این موارد تصمیم گرفتید کدام صندلی را انتخاب کنید از طریق نقشه ای که بر روی صفحه باز شده است می توانید صندلی مورد نظر را انتخاب کنید. و روند تهیه ی بلیط را ادامه دهید.

اگر شما فردی هستید که زیاد با هواپیما سفر می کنید بهتر است تا در باشگاه مسافران همیشگی شرکت هواپیمایی مورد استفاده خود ثبت نام کنید چرا که برخی از شرکت های هواپیمایی برای مسافران همیشگی امکانات اضافه ای را در نظر می گیرند که شامل انتخاب صندلی بهتر نیز می شود.